Baru saja bercerita tentang kematian, tiba-tiba..

Salam pagi Sabtu,
Sempat bangun solat Subuh tak tadi ? ke terlajak hehe.. Kalau tak sedar tak apa, bangun pukul berapa pun terus buat ye, jangan buat-buat tido bila dah dengar azan tu, no no no..

Baru je entry yang lepas saya cerita tentang apa yang kita akan buat bila kita tahu hari ini hari terakhir kitakan, tup tup, semalam saya mendapat perkhabaran sedih yang mana anak sahabat saya, bekas teman di office lama dulu, meninggal sebab demam. Ada virus pula dalam darahnya. Mengejut sangat sebab sakit tak lama. Mungkin dalam 2-3 hari saja. Aidan namanya, berumur lebih kurang 7 bulan.

Kawan saya ni, kitorang panggil Nolly je, orangnya ceria, putih dan kecil molek. Dulu-dulu saya suka dengar dia cakap kelate. Sajak benar dengan orangnya. Maklumla saya banyak juga kenalan dari Kelantan ni, dan suka dengar mereka dengan loghat kelate tu heheh..cumel.. Ok, fokus, fokus.. Saya pun tak kenal rapat dengan Nolly ni tapi kenal la sebab selalu terserempak kat surau dan lama-lama jadik mesra. Dia pun bertemu jodoh dengan rakan sepejabat juga. Sama cantik, sama padan.

Apa pun, mari lah kita ucapkan takziah dan doakan semoga Nolly dan suami serta kaum keluarga mereka, kuat semangat. Ini ujian Allah untuk hamba-hambaNya yang terpilih dan InsyaAllah nanti akan ada rezeki lagi. Buat arwah Aidan, si comel ini pasti menunggu mereka di pintu syurga dan jadi syafaat untuk kedua orang tuanya.

Bertabah ya Nolly n Izam..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*